8 jednoduchých tipů pro zdravější život

Všichni toužíme být zdraví a fit, ale ne všichni pro to něco děláme. Přes rodinu, práci a další povinnosti se občas může zdát, že nemáme čas na vůbec nic dalšího. Drasticky měnit svůj životní styl navíc bývá obtížné a jen ve výjimečných případech úspěšné.  Ne všichni budeme žít zdravě, každý ale můžeme začít dělat několik drobností, které našemu zdraví prospějí a ke zdravějšímu životu povedou.spánek

1. Chodit spát a vstávat ve stejnou dobu

Lidské tělo je úžasně výkonné a přizpůsobivé. Pokud mu pomůžete a každý den (ano, dokonce i o víkendech) budete chodit spát ve stejnou hodinu, odvděčí se Vám. Večer budete usínat mnohem rychleji a rychleji se dostanete do tzv. REM spánku, který je pro hloubkový odpočinek nejdůležitější. To se projeví i na snadnějším vstávání a celkově zvýšenou energií.

2. Vyčistit si před spánkem hlavu

Ve chvíli, kdy se chystáme ulehnout, měli bychom už mít všechen denní stres za sebou. Aby si tělo i mysl mohli skutečně odpočinou, je vhodné jim dopřát před spánkem chvíli klidu. Vhodné je vypnout mobilní telefon a další elektroniku (včetně televize), aby nemusel mozek zpracovávat rychle se měnící obraz.

Pokud Vás další den čekají nějaké povinnosti na které nechcete zapomenout, napište si je a dále se jimi nezabývejte. Podobně postupujte s jakýmikoliv plány na další den, jejichž vytváření by jinak vyžadovalo Vaši pozornost a drželo Vás vzhůru.

Četba nebo meditace je dalším výborným způsobem, jak uklidnit myšlenky. I pár minut dokáže udělat nezanedbatelný rozdíl. Meditace ocení obzvlášť kdokoliv s problémy s usínáním, neboť ty často vznikají právě důsledkem neklidné mysli.

3. Dostatečně spát

Může se to jevit jako banalita, ale spánek je doba, kterou naše tělo i mozek využívá k regeneraci. Bez něj jednoduše nemůžeme fungovat. Ovšem i nedostatek spánku s sebou nese řadu zdravotních rizik a má neblahý vliv na naši produktivitu, koncentraci i radost ze života. Kvalitní a dostatečně dlouhý spánek je základ každého spokojeného a zdravého života.

4. Pít více vody

sklenice vody

Tvoří většinu naší hmotnosti a přesto jí většina z nás tělu neposkytuje dostatek. Ideální příjem tekutin je velmi individuální a odvíjí se nejen od tělesné konstituce, ale i životního stylu. Většina z nás by přesto měla vypít alespoň 1,5 – 2 litry denně. Je přitom důležité, aby to byla právě voda. Zatímco slazené limonády, pivo či další nápoje možná zaženou žízeň, nic není pro tělo zdravější než čistá voda. Zvýšíte-li její příjem,  možná Vás překvapí, jaký rozdíl zaznamenáte. Více energie, zdravější pleť, pevnější vlasy, lepší koncentrace, silnější imunita a mnoho dalších jsou efekty, které na sobě budete schopni prakticky okamžitě pozorovat.

5. Dát si ke snídani velkou sklenici vody

Po dlouhé noci bývá naše tělo značně dehydrované. Obvykle se proto probouzíme s pocitem sucha v ústech a žízně. Není lepší způsob, jak zahájit den, než velkou sklenicí čisté vody. Příjem tekutin nastartuje tělo a zbaví Vás únavy mnohem efektivněji, než káva. Ta navíc dehydratuje a pro vysušené tělo je tak další ranou.

6. Pít kávu, ale až později

Káva bývá občas nespravedlivě démonizovaná. Pravda je však taková, že je pro Vaše tělo v mnohých ohledech zdravá. Obsahuje vysoké množství antioxidantů a napomáhá prevenci Parkinsonovi nemoci, Alzheimera, cukrovky a dalších. Není však vhodné pít ji hned ráno, kdy bývá naše tělo dehydratované. Podobně není vhodné si kávu dávat v podvečer a večer, neboť i v případě, že nás kofein neudrží vzhůru, nebude spánek tak kvalitní.

7.  Každý den si dopřát trochu pohybu

ranní protahování

Nemusíte denně navštěvovat posilovnu, abyste svému tělu dopřáli lehké cvičení. Stačí, když místo tramvaje půjdete domů pěšky, místo výtahu použijete schodiště nebo se jen před spaním protáhnete. Cokoliv je lepší, než nic. Uvidíte, že dobrý pocit, kterým Vás tělo odmění, Vás bude motivovat cvičit víc a víc.

8. Ráno se protáhnout

Probudíte se celí ztuhlí, rozbolavělí a unavení. To je perfektní chvíle dopřát tělu lehký strečink. Dokonce i pouhá minuta Vám vstávání výrazně zpříjemní a ve vlastním těle Vám hned bude lépe.

Komentáře